LOADING

Ako by mala vyzerať osobnosť manažéra?

Ako by mala vyzerať osobnosť manažéra?

by greenhill 21 septembra, 2020

Každý má počas svojich pracovných skúseností kontakt s rôznym typom ľudí. Či už sú to kolegovia, dodávatelia, odberatelia, zákazníci, klienti. V neposlednej rade, dôležitou súčasťou práce je aj Váš supervízor, nadriadený, manažér, líder. Je na Vás ako si ho pomenujete. 

Pri výbere ľudí a vedení pohovorov sa často kandidátov pýtame otázky typu: 

Ako si prestavujete ideálneho nadriadeného – manažéra?“ 

„Aké kvality by mal mať Váš manažér?“ 

A dostávame rôznorodé odpovede… Čo si myslíte Vy? Aké osobnostné charakteristiky, štýl práce, komunikácie by mal mať manažér, ktorého budú všetci považovať za kvalitného? 

My to vidíme takto:

Vlastnosti, štýl práce a komunikácia manažéra

Emočná inteligencia –manažér by mal mať vysokú emočnú inteligenciu, čo mu umožňuje lepšie porozumieť sociálnym vzťahov a väzbám, pochopiť druhých, ale aj zmanažovať svoje emócie a riadiť v prvom rade sám seba. Takýto ľudia poznajú seba a vedia aj oceniť iných. Emočne inteligentní ľudia sú uspešnejší v jednaní s inými ľuďmi, v obchodných rokovaniach a v ovplyvňovaní iných. Taktiež je dôležité, aby mal odborné zručnosti a prax.

Dôveryhodnosť a vytváranie dôvery v tíme –  Ako dosiahnuť, aby mi ľudia verili? Dosahovať sa to dá jednoznačnosťou v jednaní a hovorení, jasnosťou komunikácie a jasným komunikovaním očakávaní. Pokiaľ je ľuďom jasné, čo od nich líder očakáva, dáva im to stabilitu a istotu. Vytvárať dôveru umocňuje u lídra prirodzený vplyv.

Komunikácia a schopnost aktívneho počúvania – vysoká úroveň komunikačných zručností zlepšuje nielen prenos informácií ale aj atmosféru v celom tíme. Spôsob vyjadrovania, pýtania sa otázok, zadávania úloh, by mali byť vedené vecne a jasne. Priama komunikácia so zamestnancami a tímom ľudí, založená na férovosti a vzájomnom rešpekte. Z výskumov ale vyplýva, že 72% lídrov so svojimi tímovými kolegami nevedú dialóg, a preto nie sú angažovaní zamestnanci.

Iniciatíva – tzv. vnútorná motivácia je potrebná pre každého. Vnútorné presvedčenie a smerovanie. Mám jasnú víziu a hľadám  cesty ako ju naplniť. Kreativita a inovácie mi len pomáhajú byť otvorený novým možnostiam. Hľadať nové riešenia, cesty je jednou z vlastností, ktoré Vám pomáhajú byť dobrým manažéra. 

Cieľavedomosť – jasné nastavenie cieľov pre seba a ostatných, budovanie vízie a aktívne rozhodovanie robí drive dôležitý preto, aby sa začaté úlohy dokončili, nevzdávali sa, aj keď sa vyskytnú problémy.

Reziliencia – odolnosť voči stresovým situáciám a nepriaznivej situácii. Manažér rieši problémy, ktoré sa naskytnú a nepodliehajú panike. Reziliencia je vrodená ale dá sa aj naučiť. Existujú rôzne cvičenia, ktoré pomáhajú znížiť momentálny stres.

Z výskumov ďalej vyplýva, že je dôležité ak manažér oceňuje ľudí okolo a verí im, zvyšuje ich kompetenciu a samostatnosť. V súčasnosti sa veľa hovorí o agilných tímoch. V agilných tímoch sa ľudia samy riadia a samy si aj iniciatívne priberajú flexibilne úlohy, ktoré je potrebné riešiť. V takomto tíme musí byť vysoký stupeň dôvery a flexibility. A tieto vlastnosti sú ďaľšie z palety, ktoú dobrý líder musí ovládať.

Uvedenými vlastnosťami sme chceli upozorniť na to, čo je potrebné vlastniť z hľadiska vykonávania funkcie manažéra. Zároveň je potrebné povedať, že ak niekto niektorú z uvedených vlastností nemá, neznamená to automaticky, že svoju funkciu manažéra nebude vykonávať dobre.

Ak Vás zaujíma akú osobnosť a kvality máte Vy, či ste manažér/ pôsobíte na inej pozícii, alebo chcete otestovať manažérov vo Vašej firme, odporúčame Vám naše osobnostné testovanie prostredníctvom Facet5 online dotazníka, ktoré Vám zaberie 20 minút Vášho času. V prípade záujmu o vyplnenie dotazníka a následnú konzultáciu nás neváhajte kontaktovať a dohodnúť si termín.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

EnglishSlovak