október. 23, 16
Array
„Facet5 poskytol našim manažérom pochopiť, čo musia urobiť inak, aby zlepšili svoju výkonnosť. “
Toyota GB PLC je predajná a marketingová spoločnosť spoločnosti Toyota vo Veľkej Británii. V spoločnosti pracujeme približne 370 zamestnancov, z ktorých približne 110 z nich má zodpovednosť za riadenie ľudí – preto nás zaujíma rozvoj schopností riadenia. Vzhľadom na povahu nášho podnikania sú mnohé úlohy v spoločnosti dosť špecializované – a to najmä v prípade tímu manažmentu. Stanovili sme si aj čiastkové ciele z hľadiska rastúceho podielu na trhu a medziročného zvyšovania objemu predaja. Spoločnosť je veľmi zaneprázdnená a všetci tvrdo pracujú. Vo všeobecnosti sú naši manažéri vysoko konkurencieschopní a ambiciózni. Páči sa im, že školenie a rozvoj sú pragmatické a chcú mať možnosť využívať nástroje a techniky, ktoré budú môcť uplatniť v
praxi. Keďže sme už predtým zaviedli úspešný program rozvoja riadenia pre našich vedúcich pracovníkov, pustili sme sa do programu pre náš tím stredného manažmentu, a práve tu prichádza na rad Facet5.
Aký nástroj a prístup používame?
Za kľúčový ciel programu sme si stanovili zlepšenie výkonu jednotlivcov. Na uľahčenie dosiahnutie cieľa bol zavedený súbor kompetencií, ktorý zameriava pozornosť viac na mäkké zručnosti v oblasti riadenia, než len na úspešné dosahovanie výsledkov.
Zlepšenie by sa mohlo udiať prostredníctvom:
• Pochopenia seba samého
• Pochopenia štýlu vedenia / ako ovplyvňujeme ostatných
• Pochopenie toho, ako všeobecne interagujeme s ostatnými; budovanie vzťahov s cieľom zlepšiť výkonnosť
I am text block. Click edit button to change this text.
Z toho má 110 zodpovednosť za riadenie ľudí – preto nás zaujíma rozvoj schopností riadenia.
Ako cieľ programu sme si stanovili zlepšenie výkonu jednotlivcov. Na uľahčenie dosiahnutie cieľa bol zavedený súbor kompetencií, ktorý zameriava pozornosť viac na mäkké zručnosti v oblasti riadenia.
Rovnako ako v pôvodnom programe bol navrhnutý 360 ° nástroj – tentoraz bol postavený na tom, čo nazývame „Toyota Way“ – súbor zásad riadenia, ktoré pomáhajú pri rozhodovaní a uľahčujú štruktúrovaný prístup k každodennej obchodnej činnosti. , Kľúčovým rozdielom oproti prielomu 2 je to, že sme spolu s 360 ° použili aj Facet5.
Delegáti vyplnili dotazníky 360 ° a Facet5 online pred začiatkom programu a výsledky spätných väzieb boli spätne poskytnuté na koučingovom stretnutí jeden na jedného. Pomocou tohto prístupu mohli manažéri porovnávať svoj profil „prirodzenej osobnosti“ prostredníctvom Facet5 s ich naučeným a vnímaným správaním z 360 °.
Pochopenie prirodzenej osobnosti prostredníctvom Facet5 skutočne pomohlo ľuďom odpovedať na niekoľko otázok vrátane:
• Prečo sa správajú tak, ako sa správajú
• Prečo sa cítia nepohodlne, keď používajú svoje „naučené“ správanie – t. J. Ak je v rozpore s ich prirodzenými preferenciami
• Prečo je ťažké budovať niektoré vzťahy – napr. ak má druhá osoba opačný profil osobnosti
Spätná väzba od manažérov ukazuje veľmi pozitívne premýšľanie o profile Facet5 a manažéri majú pocit, že získali ďalší prehľad o sebe a svojich výkonoch, ktoré by inak nemali.
Väčšina z nich nie je prekvapená samotným profilom, ale zistilo sa, že je to potvrdenie ich pochopenia samých seba – je to mimoriadne cenné, pretože tvorí základ priekopníka 2.
Dotazník je jednoduchý a rýchly na zodpovedanie, čo je bonus, keď sú naši manažéri na čas tlačení. Je to tiež ľahké pochopiť – prvky sú rýchlo pochopené a manažéri môžu vytvárať odkazy na každodenné skúsenosti a pochopiť, prečo konali tak, ako konali. Profil bol v skutočnosti tak dobre prijatý, že niektorí manažéri požiadali, aby ich tímy vyplnili aj dotazník a dostali spätnú väzbu.
Keďže dvaja členovia oddelenia ľudských zdrojov boli vyškolení, aby poskytovali spätnú väzbu k zariadeniu Facet5, „ďalšie“ profily boli spätne získavané interne. Ukázalo sa, že aj keď manažéri v kategórii Prielom boli dosť nadšení pre Facet5, aby požiadali svoje tímy, aby to urobili, nevysvetlili svojim priamym správam, prečo boli požiadaní o vyplnenie dotazníka, ani ako sa použije tento profil.